کد مطلب: 170495
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با دانا:
ارتقاء روابط با انگليس خلاف مصوبات مجلس است/ معرفي سفير به انگليس از عواقب برجام است/ مجلس در بدو بازگشايي ماجرا را بررسي مي کند
تاریخ انتشار : 1395/06/23 09:11:39
نمایش : 1096
هاجر چناراني در خصوص معرفي سفير ايران در انگليس و مطابقات اين کار با مصوبه مجلس در آذر ماه سال 1390 گفت: با توجه به اينکه ارتقاء روابط با انگليس خلاف مصوبات مجلس است، اين موضوع را بايد در بدو بازگشايي مجلس بررسي کنيم تا جزئيات آن مشخص شود.












 

به  گزارش هفت چشمه، هاجر چناراني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص معرفي سفير ايران در انگليس و مطابقات اين کار با مصوبه مجلس در آذر ماه سال 1390 گفت: من فکر مي‌کنم رئيس جمهور از اختيارات خاص خود در اين زمينه استفاده کرده است.

وي افزود: با توجه به اينکه ارتقاء روابط با انگليس خلاف مصوبات مجلس است، اين موضوع را بايد در بدو بازگشايي مجلس بررسي کنيم تا جزئيات آن مشخص شود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه معرفي سفير به انگليس از عواقب برجام است و اين موضوع در کميسيون امنيت ملي پيگيري مي‌شود اظهار داشت: بعضي‌ها پذيرفته‌اند که در برجام جز آمريکا کسي با ما مخالفتي نداشته و اين آمريکايي‌ها بوده‌اند که در بعضي موارد نقض معاهده کرده‌اند.

چناراني با بيان اينکه در برجام سند آشکاري مبني بر کارشکني انگليسي‌ها وجود ندارد اذعان داشت: بايد مجلس‌ بررسي‌هاي لازم را در خصوص برجام انجام دهد و پس از بررسي‌هاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مشخص مي‌شود که نقض پيمان‌هاي صورت گرفته در پسابرجام مربوط به ساير کشورهاي عضو 1+5 مي‌شود يا فقط آمريکايي‌ها بوده‌اند که به عهد خود عمل نکردند.

وي در خصوص سوابق امنيتي و اطلاعاتي سفيران انگليس، آلمان و فرانسه اظهار داشت: قطعا ما به اين‌ها خوشبين نيستيم ولي حضور اين افراد در کشور از طريق قدرت رئيس جمهور رقم خورده و ما بايد ببينم که چقدر مي‌توانيم اين موضوع را در حوزه مجلس بررسي کنيم.

 

خاطرنشان مي‌شود که مصوبه مجلس در تاريخ 7 آذرماه سال 1390، دولت را موظف کرده بود که روابط خود با دولت انگليس را از سطح سفير به سطح کاردار تنزل بدهد. در تبصره يک اين ماده واحده آمده است "درصورت تغيير سياست‌هاي خصمانه کشور مزبور (انگليس) وزارت امور خارجه مي‌تواند سطح روابط را ارتقاء دهد."

انتهاي پيان/نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg